tiistai 31. maaliskuuta 2015

Viisumi

Hello!

Tänään olin Lauran kanssa viemässä viisumi/työlupa hakemusta Turkin suurlähetystöön. Lähettiin jo hyvissä ajoin aamulla ja oltiin sit jo päivällä hyvissä ajoin kotona sieltä reissusta. Meillä oli hauskaa, en oo ikinä ollut niin kujalla kun tänään siellä suurlähetystössä. Noh, ekana me mennään väärään kerrokseen, kun se oli semmonen monikerroksinen talo ja katottiin, että joo se on toisessa kerroksessa, no koputeltiin siellä ovea, kunnes pukumies tulee sanomaan meille, että ollaan väärässä paikassa.. Noh siitä nolona sitten alakertaan missä oli se paikka mihin viisumihakemukset jätetään. Siellä oli kunnollinen turvatarkastus ja kaikki, en kuullut puoliakaan mitä siellä tarkastuksessa mulle sanottiin, joten se englantia puhuva mies katsoi varmaan mua kun idioottia kun kujailin siinä turvatarkastuksessa... awkward. Se itse viisumihakemusprosessi oli sellainen, että täytin muutamia lappuja ja vein sinne koulutodistuksen, passin, kuvan ja jotain papereita työpaikaltani. Siellä ei tarvinnut kyllä kauaa odottaa, meidän tunnin parkkiaika riitti hyvin vaikka jouduttiin välissä käydä nostamassa rahaa Olympiaterminaalista, haha. JA! Minä en ajanut yhtäkään kertaa tänään väärään suuntaan, päin punaisia, tai jotain muuta noloa mitä joskus helsingissä tulee mokailtua...Eli hyvin meni tämä päivä! Eikä suurempaa stressiäkään tullut vaikka navigaattori halusi ajattaa meidät kaikista pienimmiltä helsingin teiltä ja kaduilta! Jep jep, eli nyt 2-6 viikkoa pitää odottaa että saan viisumin ja työluvan ja sitten on lähtö! wuhuu tulispa ne nopeesti niin pääsis etelän lämpöön :) Käytiin tänään shoppailee vähän äitin kanssa ja tuli sit osteltua uudet bikinitkin reissua varten! Ja työvaatteet tuli kanssa eilen :) jeejee oon innoissani!

Työasu :) 

xoxo Tia

maanantai 23. maaliskuuta 2015

mitä tapahtuu

Elikä! Juttuhan on nyt niin, että päätin aloittaa blogin pitämisen. Jännää, oon viimeksi kirjoittanut blogia amiksen ekalla luokalla, kai? Eli kokemusta bloggaamisesta kyllä löytyy. Ja miksi kirjoitan blogia? No siksi, että ajattelin että kun lähden oppaaksi Turkkiin tossa huhtikuun puolella, että olisi kiva kirjoittaa johonkin kuulumisia ja laittaa kuvia!

No pienet esittelyt tietysti jos tätä blogia seuraa muutkin kuin tutut :) Eli, Moi mä oon Tia, 20 vuotias, asun tällä hetkellä Lohjalla, perheeseen kuuluu sisko, iskä, äiti ja 2 koiraa :) Valmistuin tosiaan viime keväänä matkailualalta matkailuvirkailijaksi ja nyt tää kesä 2014- talvi 2015 on mennyt lähinnä töiden ja ystävien merkeissä <3 Työt s-marketissa loppui eilen, kerkesin siellä 4 v. olemaan töissä woopwoop :) Mitähän muuta? En tiedä! Mua jännittää jo nyt lähtö, vaikken ees tiedä tarkkaa päivää vielä, iiik!

Mihin lähden? Mä lähden siis kesäkaudeksi Turkkiin, Sideen ja tarkalleen ottaen paikkaan nimeltä Manavgat. Jännittää, koska en oo aiemmin käynyt Turkissa :) tässä vielä vähän kuvia, että mitä kaikkea kesältä on odotettavissa:














XOXO Tia