sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Sawasdee Ka!

MOI! 

En ookkaan pitkiin aikoihin tänne päivitellyt mitään. Mutta niille tiedoksi, jotka jo ei tätä tiedä, mun nykyinen sijaintini on Thaimaan Phuketissa. Täällä on ihan mahtavaa, Thaimaa on vaan niin ihana paikka. Oon ollut täällä nyt semmosen 1,5 kuukautta. Ensimmäiset pari viikkoa täällä meni vaan retkiä ja eri alueita opiskellessa, koska odotettiin työlupaa. Thaimaassa työluvan saaminen voi kestää monta viikkoa, mutta me selvittiin vaan kahdella viikolla onneksi! 

Meillä on täällä ihan mahtavia retkiä mitä opiskeltiin silloin alussa. Ekalla viikolla käytiin meidän Sea Cave Canoe retkellä, joka menee Phang Ngan lahden suunnille ja siellä mennään veneen kyydissä eri pysähdyksille, jossa mennään kanooteilla pitkin merta. Upeita maisemia ja tolla retkellä mentiin myös luoliin, jossa oli lepakoita ja timanttia. Siellä luolassa piti mennä ihan matalaksi makaamaan, koska ne kivet tulee niin alas. Tän luolan jälkeen siellä avautuu aivan upea semmonen laguuni, jossa asuu apinoita. Ja ne oppaat kertoi, että sinne ei aina edes pääse koska joskus vesi on niin korkealla, että se luolansuu on ns. "blokattu". Siellä laguunissa on jotenkin niin ihanan rauhallista ja niin kaunista. Tää oli mahtava päivä!

Ekalla viikolla käytiin kanssa pyöräilemässä Koh Yao Nai saarella, mentiin sinne saarella veneellä, jonka jälkeen käytiin hakemassa pyörät ja lähdettiin pyöräilemään saaren ympäri. Retken aikana oli erilaisia pysähdyspaikkoja, yksi niistä oli saaren paikallisen asukkaiden koti, jossa saatiin kaikki omat kookokset ja kookosmaitoa sieltä. Tän pyöräilyn aikana pääsi näkeen kyllä niin kaunista luontoa! Pyörälenkin jälkeen pitkähäntävene kuljetti meidät saarelle, jossa nautittiin ruoka ja käytiin uimassa. Tällä saarella ei ollut ketään muuta, kun me jotka oli retkellä, eli ihanan rauhallista. Saaren jälkeen pyöräretki sai jatkua. 

Phi Phi saarillakin tuli käytyä. Pikaveneellä hurautettiin menemään jo aikaisin aamusella, oltiin niin hyvin aikaan ekalla saarella, että siellä ei niin hirveästi turisteja meijän kanssa samaan aikaan ollut. Se oli ihanaa, koska aiemmin kun oon siellä käynyt, paikka on ollut tosi täysi. Siellä käytiin uimassa ja sen jälkeen jatkettiin "pääsaarelle" jossa meillä oli ruoka. Sitä ennen tietysti snorklauspysähdyksiä ja pysähdyttiin myös saarella jossa oli paljon apinoita. Pääsaarella me kiivettiin Phi Phi Viewpointille, huhhu tuli hiki kyllä siinä kiivetessä! Mutta maisemat, ah. 

Ollaan käyty myös tutustumassa Phang Ngaan, tän retken aikana me tutustuttiin paikalliseen kumipuuviljelmään ja päästiin näkemään kuinka thaikut saa sen kumin siitä puusta. Sen jälkeen otettiin pitkähäntävene James Bond saarelle, jossa oli omaa aikaa kierrrellä, me mentiin niihin pieniin luoliin kiipeilemään ja tietty ottaa muutamat kuvat näköalapisteeltä. Tän jälkeen meijän matka jatku meren keskellä sijaitsevalle kelluvalle muslimikylälle. Siis tää kylä on rakennettu keskelle merta, ja mä sanon että se on ku yksi suuri iso laituri, minkä päälle on vaa rakennettu kaikki asunnot, koulut, yms. Se oli ihan hieno paikka, ja tällä saarella asutus on muslimikansaa, elikä siellä oli myös moskeija. Päästiin myös näkee paikallisen koulun lapsia, että miten he opiskelee. Ja siellä syötiin kanssa tosi hyvä thaikkuruoka.Kotimatkalla pysähdyttiin pähkinätehtaalla. 

Nyt kun mietin sinne ekoihin viikkoihin, niin en edes muista mitä kaikkea me ollaan täällä tehty ja aika menee siis tosi nopeesti, ihan hullua että oon ollu täällä jo 1.5 kk. Wow.

Ainii tosiaan käytiin myös safarilla missä päästiin oppii paljon Thaimaasta, mm. miten tehdään currya. Ainakin mä oon aina luullut että curry ois jotenkin valmis aines, mutta ei.. 

MUTTA! Yks parhaimmista kokemuksista ehdottomasti täällä on se kun oltiin kahden päivän retkellä. Khao Sokin viidakossa. Okei mä olin vähän kipeä silloin ja silmätulehduksessa, mutta silti aivan loistava kokemus. Mentiin tosiaan tonne Khao Sokkiin, se on Thaimaassa tosi upea luonnonpuisto, jossa on kävelyreitti, jonka varrella on vesiputous ja pääsee oikeesti näkee viidakkoa ja me mentiin semmosta viidakkoreittiä missä päästiin kiipeilee puiden päillä yms siistiä! Tän kahden päivän aikana oltiin yötä keskellä viidakkoa, ihan mahtavaa. Meijän bambu-telttamajoitus oli tosiaan niin keskellä viidakkoa semmosen vuoren päällä, että sieltä maisemat oli aivan mahtavat. Majoitus oli mahtava, ruoka tosi hyvää ja muutenkin oli niin siistiä nukkua siellä kun kaikkia viidakon ääniä ja oikeen semmonen tarzan meininki. (?) XD 

No mutta sitten retkien ohella kun opiskeltiin niitä niin opiskeltiin myös kaikkia eri alueita, Phuket on tosiaan iso saari niin meijän tiimi on jaettu pienempiin tiimeihin aluettain, mä oon alueella North+ South, elikä mun hotelleja on esim. Bangtaossa ja lentokentän lähellä ja sitten myös etelä- Phuketissa, tykkään kovin! 

Hotelli ja alueopiskelujen aikana opiskeltiin myös tietty mitä nähtävyyksiä Phuketissa on, no täällähän on vaikka mitä. Big Buddha, Gibbon Project, Heroines monument yms. yms. 

Big Buddhalla saatiin siunaus munkilta, jee! Mun ranneke, jonka sain siltä munkilta jo putosi, eli pitäs tarkottaa hyvää onnea, toivotaan näin. 

Gibbon Project on viidakon keskellä sellainen paikka, jossa on pelastettu näitä Gibbon eläimiä. Thaimaassahan joitakin eläimiä käytetään ihan huvitarkoitukseen, esim. näitä Gibboneja on käytetty baareissa ja muualla niin kuvaustarkoituksiin ja ne on siis siinä vaiheessa ne eläimet ihan huumattuja, silmät seisoo päässä ja todellisuudesta ei ole mitään tietoa. Niin Gibbon Projectilla on pelastettu näitä kyseisiä eläimiä ja yritetään tarjota niille parempi elämä. Sen paikan yksi opas kertoi meille, että ne on kanssa yrittänyt vapauttaa muutamia Gibboneja sieltä, mutta osalle näistä eläimistä tosta paikasta tulee niin rakas koti, että ne tulee vaan takasin sinne ja haluavat olla siellä, koska siellä niitä kohdellaan niin hyvin. Ne Gibbonit tuolla projektipaikassa elää viidakon äärellä, semmosissa isoissa ja hyvissä häkeissä ja niillä on oikeesti hyvät oltavat. Se on vähän niinkun semmonen niiden oma "Rehab" keskus, koska ne on ollut joskus niin huumattuja ja sekaisin, kun niitä on baareissa yms. käytetty. Tuolla paikassa oli semmonen tosi hyvä meininki ja se miten se opas meille selitti asioista, tuli jotenkin hyvä fiilis, että täältä maasta löytyy hyvätahtosiakin ihmisiä. 

Mutta tääl on siis tapahtunut jo niin paljon kaikkea, että varmaan parhaiten pääsee perille facebook kuvista. hahha!

Hupsista, oonpa selittänyt jo paljon. Haha Tia, vanha satutäti oikeen äänessä taas. Tosiaan töissä menee hyvin, ensi viikolla on joulu, saadaan jouluruokaa yhdestä suomalaisesta ravintolasta ja sillä lailla. Ihanaa! 

Mä meen nyt nukkumaan, huomenna taas töihin :-) Hyvää yötä ja terveiset täältä lämpimästä!


Ps. kuvia tulee myöhemmin, mun netti ei nyt oo yhteisymmärryksessä mun kanssa, niin kuvien lataus kestäis miljoona vuotta. 

Pus Pus -Tia






keskiviikko 23. syyskuuta 2015

merhabalainen

Pitkästä aikaa! Täällä Turkissa menee hyvin, töissä menee kivasti ja vapaa-aika on mennyt tänään vaan chillaillen. Tosiaan mulla on tänään vapaapäivä, mutta heräsin ekan kerran joskus aamu 7 aikoihin, kun ukkosti ihan kamalan paljon ja satoi. Noh unia jatkamaan siispä. Ja tietenkin mä heräsin tossa tunti sitten vasta. 

Täällä on tällä viikolla ollut muutamana iltana ukkosmyrskyä ja sadetta aika paljon ja jopa kylmä iltaisin, kyllä se 20 astetta tuntuu kylmältä kun koko kesän hikoillut yli 40 asteen lämpötiloissa.
Mulla on enää 1 kuukausi ja 2 päivää täällä Turkissa aikaa jäljellä, sitten lähden Suomeen pienelle visiitille hakemaan viisumia Thaikkuja varten, jonka jälkeen sitten nokka kohti Thaimaata koko talveksi. En valita! :) Pian saadaan kanssa tietää meidän ensi kesän kohteet, että missä vietetään ensi kesä. 

Päätin nyt vähän jakaa kuulumisia teille, jotka tätä blogia luette. Tosiaan anteeksi hiljaisuus, en oo vaan tajunnut päivittää blogia :D 
eilinen myrsky oli aika villi


bamse <3
hyttysille allerginen tia, tottakai ne päätti purasta mua silmään ja näytin koko päivän sit töissä tältä.


keskiviikko 12. elokuuta 2015

Winter Destination

THIS TEXT IS ALSO IN ENGLISH UNDER THE FINNISH TEXT AND PICTURES :) 

Nyt mä tiedän mitä mä kirjotan! Puhuin äitin kanssa Skypessä ja hän sanoi, että kirjoita vähän mitä sait talvikohteeksi, totta kai! Tosiaan viime viikon keskiviikkona 5.8, en luultavasti ikinä tuu unohtaa tota päivää. Mutta silloin me saatiin tietää meidän talvikohteet. Mä ja Laura oltiin päikkäreillä kunnes herään jäätävään koputukseen ja meen avaamaan oven ja Sonja pomppii onnesta oven takana, talvikohteet olivat selvinneet. Noh äkkiä sitten netti auki ja katsomaan... sitä jännityksen määrää kun odotti, että netti aukeaa. Sitten kun näin siellä tekstin " Your Winter Placement can be seen in a link below.." Click, linkki auki ja minun talvikohteeni on.........PHUKET, THAIMAA! Oon niin onnellinen, pääsen takaisin toiseen kotiini. I'M SO HAPPY! 

Phuketissa tosiaan olin työharjoittelussa 2 kuukautta silloin koulun aikana pari vuotta takaperin, tää on nyt kolmas kerta kun vietän Thaimaassa joulun ja uudenvuoden! Ihan mahtavaa! Ja toinen kerta kun mulla on synttärit Thaikuissa 8) 

Tuntuu, että sain tosta talvikohteen tiedosta täysin uutta energiaa ja puhtia, stressattiin sitä niin paljon ja nyt kun se tieto on vihdoin täällä ja pääsee vielä niin mahtavaan paikkaan, kaikki on niin täydellistä! 

En malta odottaa, että pääsen taas Phuket Townin night marketeille shoppailemaan halvalla, syömään thaikkuruokaa (nam!!!), snorklaamaan, thaihierontaan, kokemaan uudenvuoden serpentiinisodan Banglalla yms yms yms! NIIIIN MAHTAVAA! Ja tietysti odotan tosi paljon sitä, että millaista on olla töissä oppaana siellä, pari vuotta sitten olin siellä töissä sukellusfirmassa ja oon jo kauan haaveillut, että Phukettiin oppaaksi haluan! wihii! Dreams will come true! 

Toki täällä Turkissakin on ollut aivan mahtavaa, just yks päivä taas ajateltiin sitä, että " the best thing with my everyday life is, that I work with holiday everyday" Oon täysin oikealla alalla, rakastan tätä työtä! Ja täällä Turkissa vapaapäivät/vapaa-ajat on kanssa niin mukavaa aikaa, aurinkoa palvoen, kavereiden kanssa aikaa viettäen, kotiin skypettämistä, lähikaupungeissa vierailua, markkinoilla käyntiä yms.. Täällä vapaa-ajallekin voi suunnitella niin paljon kaikkea, Suomessa mulla yleensä vapaa-aika meni nukkuessa tai juhliessa, mutta täällä voi kokea niin paljon. Okei kyllä mä täälläkin nukun ja juhlin, mutta en niin paljoa kun Suomessa :) 

Mitäs muuta. Eipä mulla muuta, hehkutan vaan tulevaa talvea (8 Lisään tähän postaukseen nyt kuvia, netti toimii taas, wihii!

Mun lempparikoira täällä, jessica <3

Manavgat river :) 


wander to the beach in 50 degrees or something.. 
familyyy <3
 
paras ystävä!
Otettin tatskat Lauran kanssa 8)


Side and beautiful sunset. My favorite thing here.

ENGLISH: 

Hey! Now this is coming also in english, because I have so much energy and I like to write here, haha! 

But yea, last week wednesday we got to know our winter destinations. I will never forget that day. We were taking a nap with Laura, and all of the sudden I wake up, when Sonja is knocking my door full of happiness, well: Winter Destinations are here! Okay, quickly to the internet to check what I got for winter.. The stress when the internet was downloading, hah I will never forget that. Okay and then the internet opened the page where was this place " Your winter placement can be seen in a link below" Okay, click open the link and few clicks more, and then there was the information... My winter destination will be...... PHUKET, THAILAND! I am so happy, that's what I applied for and I'm so full of positive energy right now, I cannot wait for winter! It's gonna be awesome! 

And it's so nice to go back to my "second" home, I was living in Phuket 2 months, when I was studying and then I was working in a diving company as a internship. It was awesome the life there and I love the island of Phuket. There is so much to do, go and rent a scooter and then explore the island with scooter, go for a elephant safari, night market, and all of the sights. It's awesome and i'm so excited!!!

It's also gonna be the third time for me when i'm gonna be in Thailand on Christmas and new year, sweeeeeeeet! And the second time having my birthday there, I turned 18 there and now i'm gonna turn 21 there.

I cannot wait to work in Thailand! It's also nice here in Turkey, we have awesome team and our everyday life is, that we are working with a holiday, haha! I love this life here, it's so much to explore in your spare time and day offs, go to the beach, go to the market, old town of Side, shopping in Manavgat, explore other cities near Side etc.. So much to do! 

But yes.. I think I don't have anything else to tell this time, there was pictures also, from my holiday week when my parents were here, the time was awesome, we got tattoos with my best friend together, we were on the beach, on Manavgat shopping, partying, tanning, exploring Turkey, etc etc etc. I loved that holiday week! 

But now it's time to say byebye, I will probably go sleeping soon, tomorrow I have a work day :) 

SEE YOU :) BYE! 

xoxo Tia  

MOOOI

Hellurei :) 

Eli viime viikolla tosiaan leikin turistia täällä Turkin lämmössä äitin, isin ja lauran kanssa. Mutta mukava viikko oli, shoppailua Manavgatissa, rannalla oloa, auringon ottoa, syömistä, kiertelyä vanhassa kaupungissa, yms yms yms! Lupaan lisäillä kuvia ja kertoa lisää viikosta, kun netti toimii paremmin. tällä hetkellä toimivuus on eriiittäin huono...

Oon vähän hukassa mitä kirjottaisin tänne blogiin, koska tää on mulle ihan arkea asua täällä Turkissa, niin haluisin mieluusti kuulla mitä te lukijat haluatte, että kirjoitan?? Ideoita saa laittaa kommenttiboxiin tai ottaa facessa yhteyttä :) Mä oon oikeesti out of ideas, ja siksi en oo kirjoitellutkaan vähään aikaan, ois kiva kirjoitella mutta kun tekstiä ei vaan synny.. :D


perjantai 17. heinäkuuta 2015

İyi Bayram

Hei ja hyvää sokerifestivaali päivää! Tosiaan tästä päivästä kolme päivää eteenpäin täällä Turkissa on sokerifestivaali (Sweet feast, The sugar feast, the ramadan feast..) joka tarkoittaa sitä, että kuukauden Ramadan alkaapi olla ohitse! Tänään hotellilla kun menimme töihin, aulassa oli varmaan 6 pyöreetä pöytää täynnä leivoksia, suolaisia sekä makeita ja joka puolella on tarjolla karkkia ja kaikkea makeata. Miksei tämmönen päivä vois olla joka päivä? No ei, ihan hyvä vaan ettei oo joka päivä, terveisin. täynnä herkkuja.

Itse huomasin tänään hotellilla ja töiden jälkeen kun kävin kaupassa, että ihmiset on tosi onnellisia ja jokainen paikallinen tarjoaa karkkeja. Joka paikassa on kääreisiin käärittyjä karkkeja, joita tarjotaan sokerijuhlan kunniaksi. Myös nämä kolme päivää osa kaupoista, pankeista ja ravintoloista on kiinni, mutta tässä mun asunnon läheisyydessä ei taida olla yhtäkään kauppaa kiinni :) Myös koulut ja virastot ovat nämä kolme päivää kiinni, jotkut sulkevat ovensa jopa yhden päivän aiemmin ennen juhlan alkamista.

Paikallisille tämä juhla merkitsee perheen ja sukulaisten kanssa olemista ja kutsuvatkin sitä perhejuhlaksi. Suvun kesken juhlat avataan tarjoamalla kölninvettä ja tietysti karkkia, nuoremmat suutelevat vanhempia aluksi kädelle vieden sitten käden otsalle. Tällä tervehdyksellä osoitetaan kunnioitusta vanhempia ihmisiä ja sukulaisia kohtaan. Juhlapyhinä tietysti pukeudutaan parhaimpiin, niinkuin Suomessakin jos on jokin merkittävä juhla.

Sokerijuhlan ensimmäisenä päivänä on perinteenä mennä moskeijaan perheen ja suvun kanssa heti aamusta. Paikallinen ystävänikin lähti tänä aamuna klo 5 moskeijalle. Moskeijan ja rukoilun jälkeen jatketaan suvun kanssa runsaalle aamiaiselle, jossa aloitetaan jo runsas makean syönti.

Tässä pientä kätevää tietoa, millaisissa merkeissä mulla kolme päivää täällä menee, paljon herkkuja syödessä ;)

torstai 16. heinäkuuta 2015

Holiday

Heii! Hiljaiseloa taas blogin puolella ollut, kun mulla oli loma viime viikolla! Jeeii! Tosiaan viime viikon keskiviikkona matkustin Suomeen, mun vanhemmat ei tiennyt, että tuun mutta kun yllätin heidät ilmestymällä mummolaan, äiti vaan tokaisi " arvasin että tuut suomeen!!" joten hyvä yllätys oli hhaaha! Suomessa aika meni tosi nopeesti. No mitä mä tein viikon aikana? Söin, liikaa. Siis liharuuat ja pekoni ja grilliruuat maistui niin hyvälle parin kuukauden jälkeen kun suurin osa ruuista mitä syö on jotain kebabbiin liittyvää. Mutta kyllä eilen kun tulin kotiin niin kebsu maistui taas hyvälle, hahha! Näin ystäviä! Oi kuinka kova ikävä mulla oli kaikkia, me mentiin porukalla baariin ja siellä sitten näin vielä enemmän kavereita. Shoppailin. Joo heti toisena päivänä kun olin Suomessa, huomasin että ei perhana täällähän on kesäalennukset -70% kesävaatteita, no tottahan toki mun on pakko shoppailla! Jälkikäteen tuntui vähän pahalta kun lompakko keveni ja matkalaukku täyttyi :D Nukuin. Kylläää! lepäsin myös loman aikana vaikka ahkerasti kavereita tulikin illalla aina nähtyä. Oleilin perheen ja sukulaisten kanssa <3 Grillattiin meidän suvun kanssa heti ekana iltana, nam! ja sitten muuten vaan hengailin kotona perheen ja koirien kanssa, voi koirat oli innoissaan kun nähtiin taas <3
Ja tietty ystävysten kanssa tuli juhlittua! Näin myös muutamia vanhoja työkavereita, kun oltiin entisen työpaikan kesäjuhlissa:) Ainiin ja sadepäivien iloksi katsoin myös Orange is the new blackin kolmannen kauden kokonaan. Hups. Neloskautta odotellessa !

Tossa nyt vähän mun lomasta :) Mutta ihanaa oli nähdä kaikkia tuttuja ja vaikka satoikin 80% ajasta, ei haittaa koska en olettanutkaan että tää 40 asteen lämpötilat seuraa mua Suomeen ;)

No eilen tosiaan tulin sitten kotiin, täällä heti altaalla näin mun suomalaiset rakkaat ystävät <3 auringonottoa, lepäämistä ja uimista, siinä meni eilinen päivä :) Käytiin myös Jamin kanssa tsekkaamassa meidän kämpän viereinen Blackout yökerho. Aika hiljaista, venäläisiä vain.. Niin ei viihdytty kauaa, yöllä päätettiin sitten käydä yöuinnilla, koska täällä on niin lämmin, mutta uima-allaskin on tällä hetkellä niin lämmintä liejua vaan, ei sekään pysy kylmänä...
 Tänään olikin sitten työpäivä, oli kiva palata takaisin töihin! Työpäivä meni tosi nopeesti :) Ja nyt mulla on meneillään pieni hiustenvärjäysprojekti. Tosiaan eilen kun menin uimaan niin kävi vähän huonosti hiusten kanssa. kaikki väri päätti valua uima-altaaseen mun tukastani! No varovaisemmin tästä lähtien. :)







sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

merhabalainen!

heihei! täällä mä olen, pienen tauon jälkeen taas. Mutta täällä aika menee niin nopeasti, etten oo ees tajunnut, että hups viime kerran blogista onkin jo joku pari viikkoa. Mummu ja Tessa oli täällä Juhannus viikolla ja lähtivät kotiin sitten just juhannusaatoksi. Voi että oli kivaa, kun he olivat täällä<3 Kierreltiin kauppoja, näytin niille vanhaa kaupunkia, käytiin Alanyassa, he kävivät Manavgatissa, kun mä olin töissä ja tietty palvoivat aurinkoa täällä. Viikko meni tosi nopeesti Tessan ja mummun kanssa, pus <3
 


Juhannuksena täällä oli ihan järkyttävä ukkosmyrsky, siis ihan meidän hotellin päällä. Oli kiva olla pihalla töissä kun yhtäkkiä alkoi salamoimaan, no mä ukkosta pelkäävänä yritin ettii turvaa kaikkialta katoksista ja muualta.. voin sanoo et muutamat ihmiset nauro mun ukkospaniikille, haha! oon niin äitiin tullut ;) Mutta iltaa kohden sää sitten parani ja mentiin Olivian kanssa ottamaan rannalle muutamat juhannuskuvat. pus! Illalla töiden jälkeen meillä oli juhannus olympialaiset toisella opaskämpällä, peerbongia, flip the cuppia ja muita pelejä. Sen jälkeen mentiin Karmaan. Oli kiva ilta :)



Juhannuksen jälkeen oon vaan tehnyt töitä, mulla on ollut nyt niin kivaa töissä!
Nyt tällä viikolla, mulla oli keskiviikkona vapaa, noh mä päätin ottaa ihan vaan rennosti, nahkaa käristäen ;) ja tänään mulla oli kanssa vapaa. No eilen lähdettiin sitten juhlimaan paikallisten kavereiden ja marian, begitten ja jamin kanssa. Oli tosi kiva ilta! Tänään me sit jamin kanssa lähdettiin shoppailemaan vanhaan kaupunkiin, löysin uudet kengät, aurinkolasit, pari mekkoa ja työsukkia, jee!


NYT KUVIA:

ps. pahoittelen, etten oikeen ikinä kirjota pitkää tekstiä, siis tällä hetkellä ei oikeen mitään mielessä, mulla oli mielessä paljonkin kirjotettavaa kun tulin koneelle, mutta unohdin sitten kaiken, joten annetaan kuvien kertoa :)















noni nyt juoksemaan ;) 

MUN UUS MEKKO! oli pakko ostaa tää väri ja pinkki:)

onnellinen!

Pus pus, kuulumisiin!






maanantai 8. kesäkuuta 2015

Elossa ollaan!

merhabalainen!

Haha jotkut varmaan luulee, että oon kuollut kun en päivitä enää! Viime päivityksestä on yli viikko, joo tiedän anteeksi! Ollut niin paljon kaikkea, etten oo hirveesti tietokonetta avannut. Viime viikko meni nopeesti. Vapaapäivänä makoilin vaan auringossa ja otin rennosti (taas vaihteeks!) Olin viime viikolla kanssa opiskelemassa pari retkeä, Taurus deluxe ja Rafting! haha meillä oli hauskaa :)

Taurus deluxe on retki, jossa saatiin itse ajaa Range rovereilla pitkin vuoristoa. Sen päivän aikana käytiin Eagle Canyonilla, josta oli upeat maisemat, mutta se oli tosi korkea se paikka, pieni pelko nousi siellä vuoristossa haha! Käytiin myös paikallisessa kylässä, jossa oli kanssa vanha amfiteatteri, upea.

 


Ja tosiaan matkan varrella auton kanssa pysähdeltiin aina välillä pelastamaan kilpikonnia, ettei ne jää auton alle, monia kilppareita oli matkan varrella :) Ja tuolla voi nähdä kanssa villisikoja, kotkia, käärmeitä, liskoja. kaaikkea mahdollista! mutta me törmättiin vaan kilpikonniin ja kotkaan :)



Perjantaina vedin merirosvoretken, kiva päivä :)

Lauantaina olin Raftingissä eli suomenkielellä tutummin koskenlaskua. Luultiin tyttöjen kanssa, että saadaan märkäpuvut koska se vesi siellä on tosiaan 13 asteista, mutta bikinit päällä vedettiin vain suojaliivi ja kypärä lisäksi päällä. Voin kertoa, että oli kylmä kun tultiin takaisin kotiin! Rafting oli tosi hauskaa, mutta lopussa oli toosi kylmä. Meitä pudoteltiin aina välillä sieltä melontapaatilta veteen joten.. hyrrr kylmää! mutta ihan hauskaa !

Lauantaina sitten 00.30 kun olin ottanut muutaman tunnin päikkärit tajuttiin Elisan kanssa, että ei meitä väsytä, no lähdettiin parin paikallisen kanssa aluksi manavgattiin syömään, koska heillä oli nälkä, mutta itse tyydyin ihan vaan mehuun! Sen jälkeen mentiin lighthouseen ja karmaan, huhhu oli täyttä, niin paljon ihmisiä! Olin kotona joskus kolmen jälkeen ja sunnuntaina menin sitten töihin, en tajuu mua ei ees väsyttänyt!

 


ja tosiaan, meillä on täällä siesta, näin me vietetään siestaa:

 

Mutta, tässä mun jutustelut tällä kertaa, palaillaan asiaan taas :)



PS. SOOOOO HAPPY, TESSA JA MUMMU TULEE PERJANTAINAAAA <3