perjantai 8. toukokuuta 2015

Side

heipparallaa! Täällä ollaan, Sidessa. Tää päivä on mennyt tosi nopeesti ja oon tosi väsynyt, kohta meen jo nukkumaan vaikka kello on vasta yhdeksän illalla. Saavuttiin tosiaan Elisan kanssa viime yönä siinä 3 aikoihin ja nukkumaan menin sitten 5.30. Aamulla heräilin jo kymmenen aikaan, en saanut unta koko viime yönä oikein kunnolla.. no lähdettiin Elisan kanssa suunnistamaan 11.25 toimistolle meille annetun kartan kanssa, toi matka ei oo mikään pitkä, mutta minä ja kartanlukutaidot ei taas oikeen ollut hyvä yhdistelmä niin eksyttiin! No tulipahan ainakin seikkailtua :)


meidän pienen eksyilyn jälkeen selvittiin kuitenkin toimistolle, siellä mulle opetettiin myynnin tekemistä semmosella päätteellä, en osaa selittää mutta kuitenkin:'D sen opetuksen jälkeen mentiin Elisan kanssa Hamamiin, eli turkkilaiseen saunaan. Siellä oli aluksi sauna jonka jälkeen mentiin suolahuoneeseen istuskelemaan ja sen jälkeen vielä höyrysaunaan, näiden jälkeen kiivettiin rappuset ylös sellaseen upeeseen isoon pesutilaan jossa meidät puhdistettiin ja pestiin oikein huolella! sen jälkeen meillä oli 20 min hieronta. Oli ihanaa <3 siellä pesussa meillä oli molemmilla omat "pesijät" se mun "pesijä" sanoi että näytän ihan 17- vuotiaalta, että oon babyface. Siellä hamamissa oltiin kyllä tosi ihania ja ystävällisiä ja sit ne kehui vielä, että oon säilynyt hyvin nuorena ja sen oli pakko sit kosketella mun hymykuoppia ja ihmetellä vähän mun sinisiä silmiä :) Ihanan kohteliaita ja ystävällisiä nää ihmiset täällä! ja sieltä hierontahuoneesta kun lähdettiin niin meidät oikein saatettiin hyvin portaat alas pukuhuoneeseen:)


                                                 

Hamamin jälkeen öljyisinä ja nukkuneen näköisinä käytiin vielä toimistolla selvittelemässä jotain asioita ja vaihtamassa pyörät parempiin jonka jälkeen mentiin sit paikalliseen kebabeille :) oli hyvää ja halpaa! JA TULISTA. mutta ruoka oli tosi halpaa (5 liiraa) jatkettiin pyöräilyä sitten vielä ruuan jälkeen ja käytiin burger kingissä jätskeillä, nam! ainiin ja mun piti käydä ostamassa myös reppu, tajusin etten tuu pärjäämään ton ison rantakassin kans ja pyörän kanssa eli reppu on nyt tooodella hyvä hankinta!

jätskien jälkeen suunnattiin katsomaan Siden niitä historiallisia raunioita, siis wau. mä menin ihan sanattomaksi kun näin ne, ne oli upeita! ja niiden raunioiden taakse kun käveli niin avautui semmonen pieni "kylä" täynnä kauppoja ja ravintoloita ja vaikka mitä, se oli söpö kylä.

tää on sieltä Siden kylän rannalta tai sieltä, siel meni ihana tämmönen rantatie :) 

raunioilta!

turkkilainen tee, en oo oikein teen ystävä, mutta ihan jees!

Lähdettiin sieltä raunioilta sit suoraan ajamaan kotiin, kaupan kautta tietysti :) väsyttää tosi paljon, voisin melkeen mennä nukkumaan.

Ainiin! mun kämppä on täydellinen, tämmönen suomen kaksion kokonen kämppä ylimmässä kerrroksessa josta parvekenäköala tonne "päätielle" missä tapahtuu :) perfect! 
Huomenna mulla alkaa jo työt, mua vähän jännittää, mut eiköhän se siitä. 

Puss puss good night :) 

nalle ei voi hyvin. 

voisin ostaa tämmösii koristejuttuja kämpän täyteen 8) 

partsilt maisemaa :) 


jooo siis tässä on ne alkupalat mitä siihen 5 liiran annokseen kuului, toi salaatti oli ihan tosi hyvää! ja sen lisäksi viel suolakurkkuja, sitruunaa ja sit jtn tosi tulisia pieniä juttuja :D


ajettiin myös tänään turkkilaisen hautausmaan ohi, se oli jännä, kulttuurierot näki siinäkin, suomessa ollaan niin tarkkoja että ruohot ajetaan ja on viimesen päälle, tääl ei oo niin tarkkaa, mut maassa maan tavalla :) 


rauniooooo


good night side <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti