Ajattelin tähän postaukseen kanssa liittää vähän tietoja Turkista ja tästä Sidestä missä mä asun. Elikkä!
Side on tämmönen (alanyalaisten mielestä pieni) kaupunki, jossa historia ja nykypäivä kohtaavat. Jos lähtee kävelemään mun asunnolta vanhaan kaupunkiin päin, matkalla sinne voi tavata kanoja, lehmiä, hevosia, paljon paikallisia ja KILPIKONNIA <3 ja tietty sit kun saavutaan vanhaan kaupunkiin, siinä on alussa historialliset rauniot, ne on upeat. Joskus vaan tekee mieli pyöräillä ohi siitä sen takia kun ne on niin upeat mun mielestä! Ja siellä on myös vanha amfiteatteri :) Näiden raunioiden takaa paljastuu sitten se itse " old town of Side" eli, sieltä löytyy hyviä ravintoloita, yöelämää, kauppoja, aikalailla mitävain tarvitsee :) Postitoimistokin sijaitsee siellä! Eli jos haluaa jtn erikoisempaa löytää niin suuntaan sinne, tässä mun kadulla missä asun on vaan perus turistikrääsää ja perusravintoloita, mutta old townissa on hienompia mun mielestä! Suosittelen! Siellä on ihana syödä ihan rannassa ruokaa ja katsoa auringonlaskua 8) Oon onnellinen täällä Sidessä, täällä on halpaa syödä ja helppo kulkea. Ja tosiaan meidän sea planet hotellillehan me otamme aina auton, mäkin oon päässyt jo ajelemaan täällä ;) rallikuskin taidot kunniaan! hahha! Mitäs muuta.. Joo, ranta on tosi lähellä mun kämppää oiskohan n. 500-700 metriä, 5 minuutin matka : ) tykkään! Mun mielestä tää on kiva kun paikallinen elämä ja turismi ja historia ja nykypäivä kohtaavat. Ja moskeijasta kuuluu rukouskutsuja tietty!
Ja tosiaan Alanyaan on matkaa semmoset 65? kilsaa tästä, eli vähän yli tunnin matka, mä lasken sen aina silleen että samanpituinen matka kuin Lohjalta Helsinkiin. Alanyassa on sit enemmän kaikkea, yöelämää, kauppoja miiitä vain! Muutaman kerran oon Alanyassa käynyt ja ehdottomasti suuntaan sinne sit kun on pari vapaata vaikka peräkkäin ;) näkemään ihania kolleegoita <3
Ei mulla varmaan muuta, päivittelen taas kun tapahtuu :-)
Heips <3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti